Ogromny
Świat

Aduan. Gigantyczny świat, naznaczony konfliktem i przepleciony magią. Od złotych piasków Kadoru, przez ofite zimie Imperium, tętniące życiem miasta Avii i czarne brzegi Loravii.

Ogromne możliwości

Fabuła Aed Varen pozwoli ci wykreować historię z krwii i kości. Luźne limity, duża dowolność w kreowaniu i nieprzerwanie rozwijające się realia staną się twoim narzędziem do stworzenia nieprzeciętnej postaci.

Ogromne możliwości

Fabuła Aed Varen pozwoli ci wykreować historię z krwii i kości. Luźne limity, duża dowolność w kreowaniu i nieprzerwanie rozwijające się realia staną się twoim trlalalaaieprzeciętnej postaci.

Nie ma już dla nas ratunku

Choć Wielki Pogrom miał miejsce przed dwudziestu laty, wciąż zbiera swoje żniwo na całym świecie. Strach, który od budzili w nas od wieków czarodzieje zbyt długo równoważył się z się z szacunkiem — radziliśmy się ich w wielu sprawach, przecież też byli ludźmi. Wreszcie ich polityczne gry i intrygi przelały czarę goryczy. Rozpętał się konflikt, który wywrócił do góry nogami całą rzeczywistość — pogrzebał tysiące ciał w popiołach stosów i zerwał z baśniowością Aduanu raz na zawsze. Świat został odarty z magii.

Nikt nie przypuszczał, że sprowadzi to na nas coś o wiele gorszego, przed czym tylko czarodzieje mogli nas obronić.

Najpierw mówiono o obcych

Mieli przywędrować do nas ze wschodu, gdzie żyła inna, odseparowana od nas ludzka cywilizacja. Tyle, że nawet w opowieściach daleko było im od istot, które zamieszkują nasz świat. Bo oni ludźmi nie byli. Pozostawili za sobą ziemię obróconą w rdzę i popiół. Zwierzęta, na które spoglądali, padły, rośliny uschły. Ludzie, których dotknęli, zamienili się w posągi i rozpadli w pył.

Mówią, że to umarli

Ja myślę, że to bogowie wracają do swego domu. A gdy bogowie zechcą odzyskać swe ziemie, marny jest los człowieka. Rosnące napięcie pomiędzy członkami rodu Faarskajów doprowadziło nasze królestwo na skraj wojny domowej. Po śmierci starego króla, jeden z młodszych synów przejął koronę i przegnał prawowitego króla poza granice Loravii. Jego poczynania budzą w nas gniew, a narzucana nam nowa religia nakazuje zerwać z odwiecznymi tradycjami.Pozostaje nam walczyć o Loravię, albo wyjechać i nigdy tutaj nie wracać. Lecz gdzie, gdy cały świat chyli się ku upa//dkowi?


Info

Informacje


NIEOBECNOŚCI BRAK
Mamy 490 rok Drugiego Milenium (1.490). Jesień rozległa się nad Aryntią, a ciepło jest tylko wspomnieniem minionego lata. Powiew z północy niesie smak chłodu i zimy, która nas czeka. Jeszcze przez dwa miesiące największy oddział Straży Pokoju będzie stacjonował w międzyświatach Gór Poszumistych.
Spis - grafik i poradników
Instrukcja, jak wstawić opowiadanie?
Wyzwania 2017
Recenzje Tiglavve
Złote myśli naszych autorów
Korektor pisowni LanguageTool
Nasz pokój do losowań
Na poprawę nastroju :)
Administracja
Infrea - whiteapple (H) | aedvaren@gmail.com
Ethan - ethan.mckot@gmail.com

Autorzy:
Infrea | Ethan | Farrel | Lucie

Karta postaci

Karta postaci

Czym jest, jakiego bohatera można stworzyć i co w niej opisać

Ograniczenia, wymagania i wyjątki

▸ Tworzenie czarodziei i paladynów jest ograniczone ze względu na wyjątkowość tych profesji. Szacujemy, ze na 4 normalne postacie może pojawić się kolejny czarodziej i paladyn. O chęci stworzenia takiej postaci należy poinformować administrację.

▸ Tworzenie Varii, Navara, wampira, demona lub czegoś innego jest dozwolone w przypadku nieprzeciętnego pomysłu na kartę postaci. O chęci stworzenia takiej postaci należy poinformować administrację.

▸ Dozwolone jest powiązanie swojej postaci z postaciami kanonicznymi, przejmowanie ich a także tworzenie nowych za zgodą administracji.

▸ Dozwolone jest ukrycie części informacji o bohaterze przed członkami bloga, z wyjątkiem administracji, która musi poznać pełną wersję karty postaci.

▸ Nie ograniczamy ogólnej formy karty postaci, nie przyjmujemy tylko formularzy. Poza klasycznymi kartami, można spróbować ująć część treści w liście, kartce z pamiętnika, wspomnieniu, dzienniku czy konwersacji.

▸ Poziom zmodyfikowania karty pod względem kodów jest zależny od autora. Na Aed Varen dostępny są trzy gotowe wzory kart postaci. Można je dowolnie modyfikować. Korzystanie z nich jest dozwolone tylko na Aed Varen. Obejrzeć je można na patrząc na karty autorów AV, a kody dostać tylko od administracji.

▸ Zmianę czcionki, jej koloru lub wielkości ograniczamy do pojedynczych słów. Na blogu zainstalowane są następujące czcionki: Georgia, Dancing Script, Princess Sofia, Rochester, Rock Salt, Allura, Dancing Script, Kaushan Script, Amita, Cormorant Unicase, Italianno, Cinzel, Cinzel Decorative, Tangerine, Asar, Amiri, Cormorant Infant, Montserrat, Playfair Display oraz Open Sans, i Spectral stosowane jako główne.

▸ W tytule kart zamieszczamy [KP], dalej może znajdować się imię/pseudonim postaci lub cytat. Prosimy o zrezygnowanie z innych języków niż polski oraz łacina.


W karcie postaci obowiązkowo...

Grafika —  powinna być dobrej jakości, do każdej wymagamy podania źródła (autor | nazwa pracy) wraz z linkami. Akceptujemy tylko digital arty oraz postacie z gier, anime odpada. Ponadto, wymagana jest zgodność z realiami Aduanu. Pod tym linkiem możesz sprawdzić, jakie arty radzimy sobie darować, a tutaj, jak wygląda moda w Loravii.

Imię/Nazwisko/Pseudonim — imię może być stworzone przez ciebie, ale powinno się trzymać klimatu, łatwo się wymawiać i odmieniać. Nazwisko jest elementem nieobowiązkowym, ponieważ ludzie z niższych stanów społecznych nazwisk nie posiadali. Różne przydomki, pseudonimy, ksywy i tytuły mile widziane.

Wiek — warto pamiętać, że potężni czarodzieje potrafią swoje życie wydłużać. Nie ograniczamy przedziału wiekowego zwyczajnych ludzi.

Miejsce zamieszkania/Pochodzenie — twoja postać nie musi mieszkać w Loravii, może to być dowolne królestwo. Jeśli nie posiada stałego miejsca zamieszkania, to gdzie można twoją postać znaleźć. Zwróć uwagę na to, że akcja bloga dzieje się w Loravii, a dokładniej w regionie Verden.

Profesja — każdy się czymś zajmuje, to podpunkt dosyć luźny w opisie, bo czasem nie można określić jednym słowem zajęcia twojej postaci. Wybór jest spory i pozostawiamy wam link do spisu podstawowych profesji tutaj. Dodatkowo pamiętaj, że musisz wspomnieć o piastowanym stanowisku w organizacji, jeśli twoja postać do którejś należy.

Wygląd — nie musisz się przesadnie rozpisywać. Opisz to, czego nie widać na zdjęciu i to, co jest istotne. Jeśli grafika zawiera większość informacji o wyglądzie, możesz ująć więcej detali i znaki charakterystyczne.

Charakter — opis nie musi być jedną całością, wzmianki mogą pojawiać się w różnych częściach kart. Ważne jest, żeby pomóc innym autorom zrozumieć właściwie twoją postać. Podobnie, nie wymagamy długich opisów, charakter często formuje się ostatecznie wraz z publikacjami, dlatego można później go dopracować.

Umiejętności — kluczem jest umiar i względny realizm, nie trzeba się przesadnie rozpisywać. Niech bronić potrafi się postać, która musiała się tego z jakiegoś powodu nauczyć. Prosimy o zrobienie mini-researchu, jeśli bierzesz się za nieznaną ci dziedzinę. Analogicznie, gdy decydujesz się na magię, prosimy o dokładne przeanalizowania drugiego rozdziału poświęconego magii. Nie wymagamy przesadnej zgodności historycznej — ale nie chcemy dziewoi z dwuręczny mieczem.

Powiązania — z ludźmi, organizacjami, wydarzeniami.

Stopka — źródła cytatów/zdjęć + kontakt + informację o preferencjach w kwestii wątków (ilość słów, prowadzenie postaci, częstotliwość publikacji).

Poradniki i inne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zima 1159 roku
Loravia

Gdy w zimie zawieje od wschodu, w lecie ciepło pójdzie od zachodu.

Lodowate wiatry przedzierające się przez doliny niosą dawno wyczekiwany w Loravii chłód. Przez suche lato, magazyny i spichlerze nie są przesadnie wypełnione, a wilgotna jesień na dodatek sprzyjała gniciu zbóż. Uczeni na dworze zapowiadają obfitą w śnieg i wichury zimę.

Kolejny statek kupiecki zastał swój koniec na loravskich skałach w pobliżu Bramy Wschodniej. Nieudolnie kierowany przez nawigatora z Akavellu, doszczętnie się roztrzaskał. Płynący nim kupcy ocalili swoje życia, ale ich cenny dobytek poszedł na dno, a co wyniosły fale na brzeg, zostało szybko rozkradzione.

Coraz więcej mówi się o nadchodzącym powstaniu Pogórzan i ich agresywnym zachowaniu w stosunku do Loravian. W jednej z zachodnich kopalń doszło do buntu, który poskutkował śmiercią jej zarządcy oraz strażników, pilnujących więźniów.
Po kraju rozniosły się wieści o planowanym małżeństwie Marii Faarskaj oraz Veyrana Ardstada, jednego z synów głowy rodu. Już za kilka tygodni, na Taal ma odbyć się huczna uczta i świętowanie, mimo tego, że Loravianie już dawno pożegnali Yetunę.

Mimo braku decyzji króla w tej sprawie, rozpoczęła się odbudowa tirańskiego klasztoru kapłanek Yetuny. Dobrzy ludzie z całego regionu wspomogli jednego w tym rajcę Tiry, który zobowiązał się do naprawy zniszczonego przez ogień dachu.
Loravia wciąż huczy wieściami o czarodziejce, którą widziano w Tirze. Imię kobiety pozostaje nieznane, mimo, że namiestnik Verden stanowczo twierdzi, że czarownica jest zapewne niewyszkolona i niegroźna, coraz głośniej mówi się, że czarodziejka jest jedną z przedstawicielek czarodziei z okresu przed wielkim pogromem. Król Parvan zapewnił Loravian, że straż miejska zapewni porządek w obrębie murów, a także, że za każdą cenną i wartościową informację o miejscu pobytu czarodzieja czeka nagroda.

Do Loravii zaczęli przybywać paladyni z całego Aduanu, zaciekawieni rzekomym pojawieniem się w tym kraju czarodziei. Na dzień dzisiejszy znaleziono tylko dwóch nowicjuszy, którzy dzięki staraniom namiestnika Aed Varen trafili do miejskich lochów, a nie na stryczek.

kontakt

aedvaren@gmail.com
mężczyźni
kobiety
chętny/a na wątek
niezaintersowany/a
czat nie służy do wymiany linkami
Zamknij
Zamknij

STATUSY

Wolnych miejsc na czarodziei: 1
Wolnych miejsc na paladynów: 3

Przydatne odnośniki

Spis wszystkich profesji
Przykład poprawnego formatowania tesktu
Jak tytułować posty, limity słów w publikacjach
Poradnik dla zielonych w temacie PBP

Dystans pokonywany konno: 70-120 mil/dzień
Prędkość lekkiego, zwrotnego Loravskiego statku: 8 węzłów/h ≈ 14 km/h ≈ 28 mil/godzinę
Prędkość średniej wielkości statku: 5 węzłów/h = 9 km/h = 18 mil/godzinę
Prędkość dużego, ciężkiego statku: 3 węzłów/h = 5 km/h = 10 mil/godzinę
Prędkość pod wiatr spada o ok. 75%; na otwartym morzu wzrasta, przy lądzie jest mniejsza.
Wątki grupowe
Bestia z Aduanu
Infrea & Reyline
Bohaterowie: Revenna Czarna oraz Reyla Reseigh.
Cena wolności
Cecylia & Chiny
Bohaterowie: Selja Grattfjell oraz Marrku Jernbat.
Lacrimosa dies illa...
Infrea & Szelka
Wątki indywidualne
Zakończone
Polowanie na Czarownicę
Infrea & Cellestial
Na końcu wszystko wróciło do początku, nim splątane więzi losów rozcięła śmierć. Ona, zbierająca zioła w polu. On, zamknięty w onyksowej figurce. Świat na drodze do zagłady. I jeździec na koniu, gdzieś daleko.

Bohaterowie: Anna z Langevin oraz Fergus Fin
Wieści z północy
Infrea & Maruda & Cellestial
Głuche cierpiących jęki, śmiech ludzki nieszczery,
Są hymnem tego świata ; a ten hymn posępny,
Zbłąkanemi głosami wiecznie wniebowstępny [..]
Szczęśliwy kto się w ciemnych marzeń zamknął ciszę,
Kto ma sny i o chwilach prześnionych pamięta...


Bohaterowie: Anna z Langevin, Fergus Fin oraz Syliette


Zamknij

Współpraca

Aktualizacje

Ej, ty! Jeśli się zastanawiasz albo właśnie stwierdziłeś, że ten blog zdechł, to w sumie się mylisz. Odwiedź nas na Discordzie, szepnił słówko na czacie, a autorzy powstaną z martwych. Dawno nie widzieliśmy nowej twarzy i czekamy na kolejnych autorów. Do zobaczenia!
© 2023 AED VAREN | Grafiki oznaczone jako autorskie oraz zawarta treść należy do AED VAREN | Polityka prywatności