Ogromny
Świat

Aduan. Gigantyczny świat, naznaczony konfliktem i przepleciony magią. Od złotych piasków Kadoru, przez ofite zimie Imperium, tętniące życiem miasta Avii i czarne brzegi Loravii.

Ogromne możliwości

Fabuła Aed Varen pozwoli ci wykreować historię z krwii i kości. Luźne limity, duża dowolność w kreowaniu i nieprzerwanie rozwijające się realia staną się twoim narzędziem do stworzenia nieprzeciętnej postaci.

Ogromne możliwości

Fabuła Aed Varen pozwoli ci wykreować historię z krwii i kości. Luźne limity, duża dowolność w kreowaniu i nieprzerwanie rozwijające się realia staną się twoim trlalalaaieprzeciętnej postaci.

Nie ma już dla nas ratunku

Choć Wielki Pogrom miał miejsce przed dwudziestu laty, wciąż zbiera swoje żniwo na całym świecie. Strach, który od budzili w nas od wieków czarodzieje zbyt długo równoważył się z się z szacunkiem — radziliśmy się ich w wielu sprawach, przecież też byli ludźmi. Wreszcie ich polityczne gry i intrygi przelały czarę goryczy. Rozpętał się konflikt, który wywrócił do góry nogami całą rzeczywistość — pogrzebał tysiące ciał w popiołach stosów i zerwał z baśniowością Aduanu raz na zawsze. Świat został odarty z magii.

Nikt nie przypuszczał, że sprowadzi to na nas coś o wiele gorszego, przed czym tylko czarodzieje mogli nas obronić.

Najpierw mówiono o obcych

Mieli przywędrować do nas ze wschodu, gdzie żyła inna, odseparowana od nas ludzka cywilizacja. Tyle, że nawet w opowieściach daleko było im od istot, które zamieszkują nasz świat. Bo oni ludźmi nie byli. Pozostawili za sobą ziemię obróconą w rdzę i popiół. Zwierzęta, na które spoglądali, padły, rośliny uschły. Ludzie, których dotknęli, zamienili się w posągi i rozpadli w pył.

Mówią, że to umarli

Ja myślę, że to bogowie wracają do swego domu. A gdy bogowie zechcą odzyskać swe ziemie, marny jest los człowieka. Rosnące napięcie pomiędzy członkami rodu Faarskajów doprowadziło nasze królestwo na skraj wojny domowej. Po śmierci starego króla, jeden z młodszych synów przejął koronę i przegnał prawowitego króla poza granice Loravii. Jego poczynania budzą w nas gniew, a narzucana nam nowa religia nakazuje zerwać z odwiecznymi tradycjami.Pozostaje nam walczyć o Loravię, albo wyjechać i nigdy tutaj nie wracać. Lecz gdzie, gdy cały świat chyli się ku upa//dkowi?


Info

Informacje


NIEOBECNOŚCI BRAK
Mamy 490 rok Drugiego Milenium (1.490). Jesień rozległa się nad Aryntią, a ciepło jest tylko wspomnieniem minionego lata. Powiew z północy niesie smak chłodu i zimy, która nas czeka. Jeszcze przez dwa miesiące największy oddział Straży Pokoju będzie stacjonował w międzyświatach Gór Poszumistych.
Spis - grafik i poradników
Instrukcja, jak wstawić opowiadanie?
Wyzwania 2017
Recenzje Tiglavve
Złote myśli naszych autorów
Korektor pisowni LanguageTool
Nasz pokój do losowań
Na poprawę nastroju :)
Administracja
Infrea - whiteapple (H) | aedvaren@gmail.com
Ethan - ethan.mckot@gmail.com

Autorzy:
Infrea | Ethan | Farrel | Lucie

Prawo i polityka

rozdział vii

O prawie Loravii i polityce
x
Evert Collier | Vanitas still life
Prawo Loravii jest spisane w Księdze Prawa, która składa się z postanowień przez wieki zapisywanych przez kolejnych władców królestwa. Dokument ten jest podstawą dla prawa zwyczajowego, które gra główną rolę. To składa się ze starych zwyczajów, praktykowanych przez poprzednie pokolenia.

Drobny przestępca, taki jak kieszonkowiec, nie odpowiada przed radą miasta. Złapany na gorącym uczynku, jeśli nie zwróci skradzionego towaru (lub jego równowartości) z nawiązką, żegna się z jedną dłonią, a na jego czole wypala się literę „Z”, choć czasami zakończy się tylko na dybach albo chłoście. Takie kary wykonują strażnicy miejscy.

Taniej jest przestępcę stracić, niż utrzymywać w lochach — dlatego w więzieniach przebywają tylko ludzie, których nie można wypuścić, ale z jakiegoś powodu nie można stracić. Gwałciciele, fałszerze monet czy dokonujący rozboju w mieście, są wieszani. Mordercy są pozbawiani głowy; pospólstwo toporem, a szlachta mieczem. Ludobójcy i zamachowcy są ćwiartowani, podpalacze i truciciele paleni. Przeciw każdemu z nich odbywa się proces albo przed radą miasta, albo przed namiestnikiem, w nielicznych przypadkach przed samym królem.  Na wsi, samosądy są bardzo popularne, czasem winnego stawia się przed seniorem rodu, w którego posiadaniu jest dana wieś.

Podział władzy

W Loravii podobnie jak w większości innych królestw, władzę sprawuje król lub królowa i jest tak niezmiennie od założenia królestwa. Małżonek władcy nie dysponuje żadną władzą polityczną, a pełni jedynie funkcję reprezentacyjną i nie może być następcą monarchy. Tych wybiera się w drodze sukcesji. Obecnie w królestwie panuje dynastia Faarskajów, kilkaset lat temu był to ród Dernirów.

Król włada samodzielnie, lecz wiele rozporządzeń konsultuje ze swoimi namiestnikami. Ci mogą znacząco wpływać na jego decyzje. W jego posiadaniu są wszystkie ziemie królestwa, które są podzielone pomiędzy jego wasali — czyli szlachtę, która sprawuje władzę nad swoją ziemią, czerpiąc z tego zyski i płacąc królowi. Wszelkie przestępstwa na wsiach są sądzone właśnie przez seniorów rodzin lub podległych im ludzi z polecenia seniora. W razie dokonania poważnego przestępstwa,wasalowie proszą o interwencję radnych miejskich.

Rady miejskie  składają się z Wielkiego Rajcy i dziewięciu Mniejszych Rajców. Rada decyduje o wysokości podatków, zarządza miejskim majątkiem i inwestycjami. Organizuje także wszelkie uroczystości i sądzi zabójców, handlarzy nielegalnym towarem, podpalaczy czy nieuczciwych rzemieślników oraz związki działające na małych obszarach. Drobne przestępstwa podlegają nielegalnemu, lecz ogólnie akceptowanymi samosądowi dokonywanemu przez straż miejską danego miasta. Rady miejskie odpowiadają przed namiestnikami.

Namiestników jest pięciu, każdy na jeden region oprócz Pogórza oraz jeden sprawujący swoją funkcję tylko na terenie stolicy i zajmujący się polityką zagraniczną. Ich rolą jest reprezentowanie społeczności całego regionu przed królem, zdawanie raportów z miast i obszarów wiejskich. Namiestnik zajmujący się polityką zagraniczną nazywany jest Kanclerzem. On przewodzi także sądowi królewskiemu, który zajmuje się zdradą, zbrodniami przeciwko władzy i Loravii oraz zbrodniami wojennymi.

Obecna sytuacja polityczna

Zimy 1158 zmarł stary król, Engrin II Faarskaj, pozostawiając po sobie pięciu potomków. Trzy lata przed śmiercią, Engrin ku zaskoczeniu wszystkich, porzucił odwieczną wiarę Loravian — kult Yetuny i Harana — i przyjął nauki Kapłanów Pryncypium Trójcy. Już przed zawarciem związku małżeńskiego Engrin był rozpustnikiem, a kult jego przodków niejako ograniczał jego wolność (Yetuna wymaga  lojalności wobec kobiet). Ideologia Trójcy nie odnosiła się do tej sfery życia człowieka i przypadła mu do gustu. Zmiana religii korzystnie wypłynęłaby także na relacje Loravii z królestwami Czarnego Aktu. Jego decyzja podzieliła zarówno jego rodzinę, jak i społeczeństwo. Najstarszy syn Sverskell i jego matka Catelina stanowczo walczyli z decyzją Engrina. Ten zagroził synowi, że pozbawi go prawa do tronu, ale Sverskell się tym nie przejął, pewien poparcia prawa i ludu.

Ostatnią wolą króla było faktycznie przekazanie władzy drugiemu synowi, Parvanowi. W chwili śmierci króla Parvan znajdował się za granicą. Sverskell postanowił wykorzystać sytuację i przejął władzę. Wielu oddanych staremu królowi ogłosiło go Samozwańcem i po kilku dniach Sverskell siedział już w lochach. Znaleźli się jednak wierni mu ludzie, którzy uwolnili go, gdy Parvan wpływał już do portu Aed Varen. Bracia dosłownie minęli się w porcie, Sverskell zbiegł z małżonką i dwoma synami do Tiglavve, a Parvan zasiadł na tronie. Wszystkiemu przyglądała się królowa matka Catelina, rozgoryczona swoim życiem i pożądająca władzy. Od początku zamierzała ona owinąć sobie wokół palca przyszłego władcę, Parvan jednak wraz ze swoją żoną skutecznie oparli się jej wpływom. 

Obecnie  Parvan oczekuje swojego pierwszego potomka, a Catelina snuje intrygi, starając się omamić trzeciego syna, Zorana. Ten jest rozdarty pomiędzy swoimi braćmi oraz wolą ojca i przekonaniami matki. Społeczeństwo także jest podzielone, wszyscy czekają, aż król opowie się albo za konserwatywnymi wyznawcami kulty Yetuny i Harana, albo za zwolennikami nowego Pryncypium Trójcy, tryteistami. Większość namiestników jest zaniepokojona niestabilną sytuacją na dworze i stara się przynajmniej pozornie poddawać woli króla. Dworzanie są podzieleni na zwolenników Parvana i zwolenników Sverskella. Rajcowie starają się za wszelką cenę podlizać nowemu władcy, ale i wśród nich znajdują się członkowie opozycji. Część z nich jest skorumpowana przez Sverskella. Przez całą sytuację, relacje Loravii z Tiglavve są napięte. Reszta królestw pozostaje w dawnych stosunkach. Odnowienia paktów współpracy chcą Wolne Miasto Kolsviku, Vanderlinden i Imperium Castellijskie. Avia wraz z królestwami Czarnego Aktu czekają na ruch ze strony Parvana.

Artwork: X | Author: x

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zima 1159 roku
Loravia

Gdy w zimie zawieje od wschodu, w lecie ciepło pójdzie od zachodu.

Lodowate wiatry przedzierające się przez doliny niosą dawno wyczekiwany w Loravii chłód. Przez suche lato, magazyny i spichlerze nie są przesadnie wypełnione, a wilgotna jesień na dodatek sprzyjała gniciu zbóż. Uczeni na dworze zapowiadają obfitą w śnieg i wichury zimę.

Kolejny statek kupiecki zastał swój koniec na loravskich skałach w pobliżu Bramy Wschodniej. Nieudolnie kierowany przez nawigatora z Akavellu, doszczętnie się roztrzaskał. Płynący nim kupcy ocalili swoje życia, ale ich cenny dobytek poszedł na dno, a co wyniosły fale na brzeg, zostało szybko rozkradzione.

Coraz więcej mówi się o nadchodzącym powstaniu Pogórzan i ich agresywnym zachowaniu w stosunku do Loravian. W jednej z zachodnich kopalń doszło do buntu, który poskutkował śmiercią jej zarządcy oraz strażników, pilnujących więźniów.
Po kraju rozniosły się wieści o planowanym małżeństwie Marii Faarskaj oraz Veyrana Ardstada, jednego z synów głowy rodu. Już za kilka tygodni, na Taal ma odbyć się huczna uczta i świętowanie, mimo tego, że Loravianie już dawno pożegnali Yetunę.

Mimo braku decyzji króla w tej sprawie, rozpoczęła się odbudowa tirańskiego klasztoru kapłanek Yetuny. Dobrzy ludzie z całego regionu wspomogli jednego w tym rajcę Tiry, który zobowiązał się do naprawy zniszczonego przez ogień dachu.
Loravia wciąż huczy wieściami o czarodziejce, którą widziano w Tirze. Imię kobiety pozostaje nieznane, mimo, że namiestnik Verden stanowczo twierdzi, że czarownica jest zapewne niewyszkolona i niegroźna, coraz głośniej mówi się, że czarodziejka jest jedną z przedstawicielek czarodziei z okresu przed wielkim pogromem. Król Parvan zapewnił Loravian, że straż miejska zapewni porządek w obrębie murów, a także, że za każdą cenną i wartościową informację o miejscu pobytu czarodzieja czeka nagroda.

Do Loravii zaczęli przybywać paladyni z całego Aduanu, zaciekawieni rzekomym pojawieniem się w tym kraju czarodziei. Na dzień dzisiejszy znaleziono tylko dwóch nowicjuszy, którzy dzięki staraniom namiestnika Aed Varen trafili do miejskich lochów, a nie na stryczek.

kontakt

aedvaren@gmail.com
mężczyźni
kobiety
chętny/a na wątek
niezaintersowany/a
czat nie służy do wymiany linkami
Zamknij
Zamknij

STATUSY

Wolnych miejsc na czarodziei: 1
Wolnych miejsc na paladynów: 3

Przydatne odnośniki

Spis wszystkich profesji
Przykład poprawnego formatowania tesktu
Jak tytułować posty, limity słów w publikacjach
Poradnik dla zielonych w temacie PBP

Dystans pokonywany konno: 70-120 mil/dzień
Prędkość lekkiego, zwrotnego Loravskiego statku: 8 węzłów/h ≈ 14 km/h ≈ 28 mil/godzinę
Prędkość średniej wielkości statku: 5 węzłów/h = 9 km/h = 18 mil/godzinę
Prędkość dużego, ciężkiego statku: 3 węzłów/h = 5 km/h = 10 mil/godzinę
Prędkość pod wiatr spada o ok. 75%; na otwartym morzu wzrasta, przy lądzie jest mniejsza.
Wątki grupowe
Bestia z Aduanu
Infrea & Reyline
Bohaterowie: Revenna Czarna oraz Reyla Reseigh.
Cena wolności
Cecylia & Chiny
Bohaterowie: Selja Grattfjell oraz Marrku Jernbat.
Lacrimosa dies illa...
Infrea & Szelka
Wątki indywidualne
Zakończone
Polowanie na Czarownicę
Infrea & Cellestial
Na końcu wszystko wróciło do początku, nim splątane więzi losów rozcięła śmierć. Ona, zbierająca zioła w polu. On, zamknięty w onyksowej figurce. Świat na drodze do zagłady. I jeździec na koniu, gdzieś daleko.

Bohaterowie: Anna z Langevin oraz Fergus Fin
Wieści z północy
Infrea & Maruda & Cellestial
Głuche cierpiących jęki, śmiech ludzki nieszczery,
Są hymnem tego świata ; a ten hymn posępny,
Zbłąkanemi głosami wiecznie wniebowstępny [..]
Szczęśliwy kto się w ciemnych marzeń zamknął ciszę,
Kto ma sny i o chwilach prześnionych pamięta...


Bohaterowie: Anna z Langevin, Fergus Fin oraz Syliette


Zamknij

Współpraca

Aktualizacje

Ej, ty! Jeśli się zastanawiasz albo właśnie stwierdziłeś, że ten blog zdechł, to w sumie się mylisz. Odwiedź nas na Discordzie, szepnił słówko na czacie, a autorzy powstaną z martwych. Dawno nie widzieliśmy nowej twarzy i czekamy na kolejnych autorów. Do zobaczenia!
© 2023 AED VAREN | Grafiki oznaczone jako autorskie oraz zawarta treść należy do AED VAREN | Polityka prywatności