Ogromny
Świat

Aduan. Gigantyczny świat, naznaczony konfliktem i przepleciony magią. Od złotych piasków Kadoru, przez ofite zimie Imperium, tętniące życiem miasta Avii i czarne brzegi Loravii.

Ogromne możliwości

Fabuła Aed Varen pozwoli ci wykreować historię z krwii i kości. Luźne limity, duża dowolność w kreowaniu i nieprzerwanie rozwijające się realia staną się twoim narzędziem do stworzenia nieprzeciętnej postaci.

Ogromne możliwości

Fabuła Aed Varen pozwoli ci wykreować historię z krwii i kości. Luźne limity, duża dowolność w kreowaniu i nieprzerwanie rozwijające się realia staną się twoim trlalalaaieprzeciętnej postaci.

Nie ma już dla nas ratunku

Choć Wielki Pogrom miał miejsce przed dwudziestu laty, wciąż zbiera swoje żniwo na całym świecie. Strach, który od budzili w nas od wieków czarodzieje zbyt długo równoważył się z się z szacunkiem — radziliśmy się ich w wielu sprawach, przecież też byli ludźmi. Wreszcie ich polityczne gry i intrygi przelały czarę goryczy. Rozpętał się konflikt, który wywrócił do góry nogami całą rzeczywistość — pogrzebał tysiące ciał w popiołach stosów i zerwał z baśniowością Aduanu raz na zawsze. Świat został odarty z magii.

Nikt nie przypuszczał, że sprowadzi to na nas coś o wiele gorszego, przed czym tylko czarodzieje mogli nas obronić.

Najpierw mówiono o obcych

Mieli przywędrować do nas ze wschodu, gdzie żyła inna, odseparowana od nas ludzka cywilizacja. Tyle, że nawet w opowieściach daleko było im od istot, które zamieszkują nasz świat. Bo oni ludźmi nie byli. Pozostawili za sobą ziemię obróconą w rdzę i popiół. Zwierzęta, na które spoglądali, padły, rośliny uschły. Ludzie, których dotknęli, zamienili się w posągi i rozpadli w pył.

Mówią, że to umarli

Ja myślę, że to bogowie wracają do swego domu. A gdy bogowie zechcą odzyskać swe ziemie, marny jest los człowieka. Rosnące napięcie pomiędzy członkami rodu Faarskajów doprowadziło nasze królestwo na skraj wojny domowej. Po śmierci starego króla, jeden z młodszych synów przejął koronę i przegnał prawowitego króla poza granice Loravii. Jego poczynania budzą w nas gniew, a narzucana nam nowa religia nakazuje zerwać z odwiecznymi tradycjami.Pozostaje nam walczyć o Loravię, albo wyjechać i nigdy tutaj nie wracać. Lecz gdzie, gdy cały świat chyli się ku upa//dkowi?


Info

Informacje


NIEOBECNOŚCI BRAK
Mamy 490 rok Drugiego Milenium (1.490). Jesień rozległa się nad Aryntią, a ciepło jest tylko wspomnieniem minionego lata. Powiew z północy niesie smak chłodu i zimy, która nas czeka. Jeszcze przez dwa miesiące największy oddział Straży Pokoju będzie stacjonował w międzyświatach Gór Poszumistych.
Spis - grafik i poradników
Instrukcja, jak wstawić opowiadanie?
Wyzwania 2017
Recenzje Tiglavve
Złote myśli naszych autorów
Korektor pisowni LanguageTool
Nasz pokój do losowań
Na poprawę nastroju :)
Administracja
Infrea - whiteapple (H) | aedvaren@gmail.com
Ethan - ethan.mckot@gmail.com

Autorzy:
Infrea | Ethan | Farrel | Lucie

Magia - stara

rozdział ii

O magii słów kilka
Tak się do niej przyzwyczailiśmy, że nie zauważyliśmy, że zawsze była jednym z fundamentów Aduanu i dzięki niej mieliśmy do niedawna złote czasy. A teraz, jak widzisz przyjacielu, wszystko się spierdoliło.
— Ethan Carter do kata przed egzekucją

Wizualnie, czarodziej może tworzyć w powietrzu różne kręgi, kule i znaki. Proste zaklęcia mogą być jednakże zupełnie niewidoczne.
Warcraft | edited by Infera Toyrin

Magia towarzyszy ludziom od początku istnienia Aduanu, albo przynajmniej od momentu, w którym zaczęto spisywać pierwsze kroniki. Mówiąc o magii, nie nazywamy siły, która powoduje jej działanie. Sile tej nadano miano Energii. To dzięki niej widoczny jest efekt, potocznie nazywany magią. Energia także wpływa na umierające istoty, przeistaczając je między innymi w upiory. Wedle moich badań, Energia powstała wraz ze stworzeniem całego świata, dlatego też go przesiąka na wskroś. Podobnego zdania są tryteiści. Wedle starowiary, Energia została zesłana przez bogów, jako przekleństwo ludzkości. Wyznawcy nowowiary twierdzą, że jest to siła pochodząca od zła, której trzeba się z Aduanu pozbyć. W Kadorze, Energia jest połączeniem wszystkich żywiołów, a wyznawcy Kultu Dwubóstwa uznają ją za podarek od Yetuny, aby ułatwić ludziom okres panowania Harana.

Ludzi, którzy mogą korzystać z energii, nazwa się obdarzonymi lub przeklętymi, zależnie od wyznawanej religii. Oszacowałem, że na pięć tysięcy osób przypada tylko jedna osoba obdarzona, co czyni czarodziejów nieliczną grupą. Liczbę tę należy podzielić przez dwa, ponieważ tylko co drugiemu obdarzonemu jego dar ujawnia się naturalnie, a reszta umiera nieświadoma swej wyjątkowości. Umiejętność ta jest dziedziczna, ale prawdopodobieństwo przekazania odpowiedniej cechy dziecku jest bardzo niskie. Istnieje garstka ludzi, którzy przez wieloletnie ćwiczenia opanowali słabe i proste zaklęcia pozwalające zapalić święcę, błysnąć światłem, popchnąć przedmiot czy nieznacznie wpłynąć na umysł drugiego człowieka.

Wielki Pogrom (1138 r.)

Wielki Pogrom to wydarzenie, które rozegrało się w 1138 roku pomiędzy czarodziejami Aduanu a ludźmi wyznającymi Nowowiarę. Konflikt objął tereny Avii, Tigalvve, Akavellu oraz Veteris i zapoczątkował koniec złotych czasów dla czarodziei. Więcej o nim możesz przeczytać tutaj.

Szczegółowo o magii dla czarodziei

Dar choć przez wielu uważany za przekleństwo, od urodzenia jest częścią życia maga. Częścią, nad którą musi on zapanować – dlatego ważna jest znajomość choćby podstaw praw magii. Jak wspominałem, Energia nierównomiernie przesiąka świat. Znajduje się w nieożywionej materii – skale czy piasku oraz w istotach żywych – drugim człowieku, zwierzęciu i roślinie. Energia także mieści się w czterech żywiołach, nazywanych przez czarodziei intersekcjami. Każde z wyżej wymienionych jest źródłem, a ilość energii będzie się pomiędzy nimi różnić. W piasku czy roślinie Energii będzie mało, w człowieku jest jej więcej, a w żywiołach, szczególnie ogniu – najwięcej.

Szczególnym przypadkiem są sztuczne źródła Energii, nazywane cellrami lub amuletami. Są to symetryczne przedmioty wykonane ze stopu aegnitu (metal absorbujący Energię), parytu i platyny w proporcjach 7:1:2. Dodatek parytu służy do uszczelnienia amuletu, a dzięki platynie przepływ Energii jest płynny. Posiadając taki przedmiot, wystarczy tylko przelać Energię z jednego źródła do amuletu, a czerpanie jej odbywa się normalnie. Z małych pokładów energii (rośliny, małe zwierzęta) korzysta się przy wywoływaniu prostych, słabych zaklęć (zapalenie świecy, poruszenie lekkich obiektów). Z potężniejszych korzysta się między innymi podczas walki. Gdy czarodziej wyczerpie źródło do końca, żywy organizm umiera. Pobieranie energii zawartej w intersekcjach jest trudne i ryzykowne, ponieważ Energia jest tam upakowana chaotycznie i może krótko mówiąc, rozerwać czarodzieja na kawałki.

Obdarzeni różnią się między sobą ilością Energii, którą możesz przyjąć i transfigurować w Efekt. Po połączeniu się z źródłem, Energię zmienia się w Efekt — iluzję, ciepło, barierę czy błyskawicę. Przemiana energii w efekt to transfiguracja. Transfigurować można za pomocą mowy —  inkantacji (wyśpiewania tekstu) lub recytacji formuł; za pomocą myśli, wyraźnie „wypowiadając każde słowo” oraz z użyciem pisma i mowy – rysując magiczne znaki, można pominąć część formuł lub je wzmocnić.

Rzucanie zaklęć, utrzymywanie czy częste używanie ich męczy czarodzieja, fizycznie i psychicznie. Nawet doświadczony mag nie utrzyma bariery ochronnej przez dwie godziny ani jednego dnia nie wskrzesi dziesięciu zmarłych. Ponadprzeciętna odporność na efekty uboczne i wytrzymałość występuje u małego procentu czarodziei. Poza indywidualnymi cechami czarodzieja, magię ogranicza otaczające środowisko. Istnieją miejsca, w których występują różne zakłócenia czy blokady, które mogą pochłaniać energię albo spowalniać transfigurację. Przykładem tego jest biała miedź, potocznie zwana parytem. Wszystko wykonane z tego metalu blokuje transfigurację u każdego czarodzieja, pod warunkiem że metal bezpośrednio dotyka skóry. Podczas uczty poprzedzającej wybuch Wielkiego Pogromu, cesarz Avii pozbył się czarodziei, dodając do jadła sproszkowany paryt.

Skutki uboczne używania magii

Wpływ magii na czarodzieja jest różny dla każdego. Magia uzależnia psychicznie i fizycznie.To dar, który składa u stóp maga możliwości, którym trzeba się oprzeć. Wielu czarodziei szybko traci zmysły i popełnia samobójstwo. Obawa przed potęgą czarodziei  doprowadziła do Wielkiego Pogromu.

Korzystanie z magii pogarsza stan zdrowia. Może powodować drżenie rąk i zaniki pamięci, prowadzi do starzenia się organizmu. Niektórzy czarodzieje umierają na czarną zgniliznę (gnicie ciała od środka), skamienicę (twardnienie tkanek od wewnątrz do zewnątrz organizmu; postępuje latami i na etapie twardnienia narządów niezwykle bolesne) lub cierpią na ataksję (zaburzenie koordynacji ruchów).

Ograniczenia magii

Za pomocą magii nie można  stworzyć nowego przedmiotu, który nigdy nie istniał, nie niszcząc istniejącego. Inaczej wszystko, będzie iluzją. Analogicznie, nie da się stworzyć istoty żyjącej. Zmarłych można przywrócić do życia na mniej niż kilka minut i to nie zawsze w takim stanie, w jakim byli przed śmiercią. Podstawowa znajomość magii pozwala na rzucanie krótkotrwałych uroków, manipulowanie lekkimi przedmiotami i bardzo ograniczone kontrolowanie żywiołów. Dalsze studia umożliwiają podstawowe i krótkie kontrolowanie istot żywych, następnie wskrzeszanie zmarłych. Najbardziej zaawansowani czarodzieje potrafią tworzyć portale, sięgać umysłem w przyszłość i zmieniać swoją postać. Oczywiście nie wszystko jest możliwe, a potężne zaklęcia noszą ze sobą spore ryzyko niepowodzenia.

Poznawanie sztuk magicznych

Pierwszym  sposobem na poznanie sztuk magicznych jest oddanie się pod opiekę doświadczonemu czarodziejowi, który zgodzi się na kształcenie ucznia. Zależnie od mistrza, ten płaci za naukę lub nie. W ramach zapłaty może zobowiązać się do stawienia się na wezwanie mentora przez następnych kilkanaście lat.

Drugim sposobem było oddanie się w ręce Van Toru, placówki zajmującej się najzdolniejszymi obdarzonymi. Kształcenie polegało na kontrowersyjnych metodach manipulacji uczniami, stawiania ich w dramatycznych sytuacjach, podważania ich pewności siebie i podobnych technikach. Dla każdego szanse na ukończenie nauki były niewielkie, ale absolwenci Van Toru są jednymi z niewielu czarodziei, którzy umknęli przed Pogromem. Obecnie Van Tor, podobnie jak Feylag, Garda Astryjska i Avr Arais, już nie istnieje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zima 1159 roku
Loravia

Gdy w zimie zawieje od wschodu, w lecie ciepło pójdzie od zachodu.

Lodowate wiatry przedzierające się przez doliny niosą dawno wyczekiwany w Loravii chłód. Przez suche lato, magazyny i spichlerze nie są przesadnie wypełnione, a wilgotna jesień na dodatek sprzyjała gniciu zbóż. Uczeni na dworze zapowiadają obfitą w śnieg i wichury zimę.

Kolejny statek kupiecki zastał swój koniec na loravskich skałach w pobliżu Bramy Wschodniej. Nieudolnie kierowany przez nawigatora z Akavellu, doszczętnie się roztrzaskał. Płynący nim kupcy ocalili swoje życia, ale ich cenny dobytek poszedł na dno, a co wyniosły fale na brzeg, zostało szybko rozkradzione.

Coraz więcej mówi się o nadchodzącym powstaniu Pogórzan i ich agresywnym zachowaniu w stosunku do Loravian. W jednej z zachodnich kopalń doszło do buntu, który poskutkował śmiercią jej zarządcy oraz strażników, pilnujących więźniów.
Po kraju rozniosły się wieści o planowanym małżeństwie Marii Faarskaj oraz Veyrana Ardstada, jednego z synów głowy rodu. Już za kilka tygodni, na Taal ma odbyć się huczna uczta i świętowanie, mimo tego, że Loravianie już dawno pożegnali Yetunę.

Mimo braku decyzji króla w tej sprawie, rozpoczęła się odbudowa tirańskiego klasztoru kapłanek Yetuny. Dobrzy ludzie z całego regionu wspomogli jednego w tym rajcę Tiry, który zobowiązał się do naprawy zniszczonego przez ogień dachu.
Loravia wciąż huczy wieściami o czarodziejce, którą widziano w Tirze. Imię kobiety pozostaje nieznane, mimo, że namiestnik Verden stanowczo twierdzi, że czarownica jest zapewne niewyszkolona i niegroźna, coraz głośniej mówi się, że czarodziejka jest jedną z przedstawicielek czarodziei z okresu przed wielkim pogromem. Król Parvan zapewnił Loravian, że straż miejska zapewni porządek w obrębie murów, a także, że za każdą cenną i wartościową informację o miejscu pobytu czarodzieja czeka nagroda.

Do Loravii zaczęli przybywać paladyni z całego Aduanu, zaciekawieni rzekomym pojawieniem się w tym kraju czarodziei. Na dzień dzisiejszy znaleziono tylko dwóch nowicjuszy, którzy dzięki staraniom namiestnika Aed Varen trafili do miejskich lochów, a nie na stryczek.

kontakt

aedvaren@gmail.com
mężczyźni
kobiety
chętny/a na wątek
niezaintersowany/a
czat nie służy do wymiany linkami
Zamknij
Zamknij

STATUSY

Wolnych miejsc na czarodziei: 1
Wolnych miejsc na paladynów: 3

Przydatne odnośniki

Spis wszystkich profesji
Przykład poprawnego formatowania tesktu
Jak tytułować posty, limity słów w publikacjach
Poradnik dla zielonych w temacie PBP

Dystans pokonywany konno: 70-120 mil/dzień
Prędkość lekkiego, zwrotnego Loravskiego statku: 8 węzłów/h ≈ 14 km/h ≈ 28 mil/godzinę
Prędkość średniej wielkości statku: 5 węzłów/h = 9 km/h = 18 mil/godzinę
Prędkość dużego, ciężkiego statku: 3 węzłów/h = 5 km/h = 10 mil/godzinę
Prędkość pod wiatr spada o ok. 75%; na otwartym morzu wzrasta, przy lądzie jest mniejsza.
Wątki grupowe
Bestia z Aduanu
Infrea & Reyline
Bohaterowie: Revenna Czarna oraz Reyla Reseigh.
Cena wolności
Cecylia & Chiny
Bohaterowie: Selja Grattfjell oraz Marrku Jernbat.
Lacrimosa dies illa...
Infrea & Szelka
Wątki indywidualne
Zakończone
Polowanie na Czarownicę
Infrea & Cellestial
Na końcu wszystko wróciło do początku, nim splątane więzi losów rozcięła śmierć. Ona, zbierająca zioła w polu. On, zamknięty w onyksowej figurce. Świat na drodze do zagłady. I jeździec na koniu, gdzieś daleko.

Bohaterowie: Anna z Langevin oraz Fergus Fin
Wieści z północy
Infrea & Maruda & Cellestial
Głuche cierpiących jęki, śmiech ludzki nieszczery,
Są hymnem tego świata ; a ten hymn posępny,
Zbłąkanemi głosami wiecznie wniebowstępny [..]
Szczęśliwy kto się w ciemnych marzeń zamknął ciszę,
Kto ma sny i o chwilach prześnionych pamięta...


Bohaterowie: Anna z Langevin, Fergus Fin oraz Syliette


Zamknij

Współpraca

Aktualizacje

Ej, ty! Jeśli się zastanawiasz albo właśnie stwierdziłeś, że ten blog zdechł, to w sumie się mylisz. Odwiedź nas na Discordzie, szepnił słówko na czacie, a autorzy powstaną z martwych. Dawno nie widzieliśmy nowej twarzy i czekamy na kolejnych autorów. Do zobaczenia!
© 2023 AED VAREN | Grafiki oznaczone jako autorskie oraz zawarta treść należy do AED VAREN | Polityka prywatności