Ogromny
Świat

Aduan. Gigantyczny świat, naznaczony konfliktem i przepleciony magią. Od złotych piasków Kadoru, przez ofite zimie Imperium, tętniące życiem miasta Avii i czarne brzegi Loravii.

Ogromne możliwości

Fabuła Aed Varen pozwoli ci wykreować historię z krwii i kości. Luźne limity, duża dowolność w kreowaniu i nieprzerwanie rozwijające się realia staną się twoim narzędziem do stworzenia nieprzeciętnej postaci.

Ogromne możliwości

Fabuła Aed Varen pozwoli ci wykreować historię z krwii i kości. Luźne limity, duża dowolność w kreowaniu i nieprzerwanie rozwijające się realia staną się twoim trlalalaaieprzeciętnej postaci.

Nie ma już dla nas ratunku

Choć Wielki Pogrom miał miejsce przed dwudziestu laty, wciąż zbiera swoje żniwo na całym świecie. Strach, który od budzili w nas od wieków czarodzieje zbyt długo równoważył się z się z szacunkiem — radziliśmy się ich w wielu sprawach, przecież też byli ludźmi. Wreszcie ich polityczne gry i intrygi przelały czarę goryczy. Rozpętał się konflikt, który wywrócił do góry nogami całą rzeczywistość — pogrzebał tysiące ciał w popiołach stosów i zerwał z baśniowością Aduanu raz na zawsze. Świat został odarty z magii.

Nikt nie przypuszczał, że sprowadzi to na nas coś o wiele gorszego, przed czym tylko czarodzieje mogli nas obronić.

Najpierw mówiono o obcych

Mieli przywędrować do nas ze wschodu, gdzie żyła inna, odseparowana od nas ludzka cywilizacja. Tyle, że nawet w opowieściach daleko było im od istot, które zamieszkują nasz świat. Bo oni ludźmi nie byli. Pozostawili za sobą ziemię obróconą w rdzę i popiół. Zwierzęta, na które spoglądali, padły, rośliny uschły. Ludzie, których dotknęli, zamienili się w posągi i rozpadli w pył.

Mówią, że to umarli

Ja myślę, że to bogowie wracają do swego domu. A gdy bogowie zechcą odzyskać swe ziemie, marny jest los człowieka. Rosnące napięcie pomiędzy członkami rodu Faarskajów doprowadziło nasze królestwo na skraj wojny domowej. Po śmierci starego króla, jeden z młodszych synów przejął koronę i przegnał prawowitego króla poza granice Loravii. Jego poczynania budzą w nas gniew, a narzucana nam nowa religia nakazuje zerwać z odwiecznymi tradycjami.Pozostaje nam walczyć o Loravię, albo wyjechać i nigdy tutaj nie wracać. Lecz gdzie, gdy cały świat chyli się ku upa//dkowi?


Info

Informacje


NIEOBECNOŚCI BRAK
Mamy 490 rok Drugiego Milenium (1.490). Jesień rozległa się nad Aryntią, a ciepło jest tylko wspomnieniem minionego lata. Powiew z północy niesie smak chłodu i zimy, która nas czeka. Jeszcze przez dwa miesiące największy oddział Straży Pokoju będzie stacjonował w międzyświatach Gór Poszumistych.
Spis - grafik i poradników
Instrukcja, jak wstawić opowiadanie?
Wyzwania 2017
Recenzje Tiglavve
Złote myśli naszych autorów
Korektor pisowni LanguageTool
Nasz pokój do losowań
Na poprawę nastroju :)
Administracja
Infrea - whiteapple (H) | aedvaren@gmail.com
Ethan - ethan.mckot@gmail.com

Autorzy:
Infrea | Ethan | Farrel | Lucie

Wielki Pogrom

wielki pogrom

najbardziej krwawy konflikt w dziejach aduanu
Królestwa, w których czarodzieje mogą się czuć względnie bezpiecznie, to Imperium Castellijskie, Varant, Związek Wysp Tiriońskich oraz Loravia.
Warcraft | edited by Infera Toyrin

Ramy czasowe: 1138 - 1142 (największe nasilenie konfliktu), rzeczywiście trwa do dnia dzisiejszego
Strony konfliktu: Nowowiercy (zamieszkujący kraje Czarnego Aktu) i Czarodzieje
Objęty obszar: Avia, Akavell, Veteris, Tiglavve, Kolsvik
Wynik: czarodzieje utracili swoje prawa
Wielki Pogrom to wydarzenie, które rozegrało się w latach 1138-1148 pomiędzy czarodziejami a Nowowiercami. Zapisał się w dziejach Aduanu jako najbardziej brutalny spór, który raz na zawsze zmienił oblicze całego świata.

Geneza konfliktu

Czarodzieje byli zawsze postrzegani jako wszechmogący. Stanowili temat plotek i domniemań. Gdy plony były marne, gdy królestwa nawiedzał głód, jako winowajców wskazywało się właśnie ich.

Ich nieliczne społeczeństwo izolowało się od ludzi i zakładało różne ugrupowania, często o politycznym charakterze. Związki, które osiągały pełen rozkwit, takie jak Feylag, Garda Astryjska i Avr Arais mieszały się w sprawy najpotężniejszych państw — Zjednoczonych Królestw Avii, Tiglavve czy Imperium Castellijskiego. Czarodzieje domagali się nadania im specjalnych przywilejów i stanowisk na dworach. Często ich interesy kolidowały z tym, czego chcieli władcy królestw. Tak oto czarodzieje stali się przeszkodą i zagrożeniem.

Wczesną wiosną roku 1135, na terenie Avii i Tiglavve doszło do licznych zamachów na kościoły Nowowiary. Kilku sprawców zostało złapanych. Wyznali oni, że za zamachami stoją ekstremistyczni czarodzieje, propagujący supremację czarowników ponad prostego człowieka. Król Avii niedługo potem powołał oddział do walki z zamachowcami — prekursora paladynów. Wtedy Kościół Nowowiary wykorzystał sytuację, by umocnić swoją pozycję. Plugawi czarodzieje zostali nazwani wrogiem ludu, a zamachy są miały być tego dobitnym dowodem.

Zwykli ludzie nie pozostali bierni. Pośród Nowowierców znaleźli się tacy, którzy postanowili wziąć sprawy we własne ręce. Rozpoczęły się lokalne samosądy — najpierw guślarzy i zielarek. Zaczęły powstawać ruchy, których przedstawiciele zawzięcie atakowali samych czarodziei, a także ich bliskich, niszczyli ich domy i posiadłości. Często dokonywali zbrodni, o które oskarżali czarodziei. Większość ich czynów pozostała nieodkryta — niewielu wie, że to zwykli ludzie dokonywali podpaleń, morderstw i gwałtów.

Jednym z takich ruchów był Czarny Sierp. Sierpowcy atakowali w licznych grupach bogate posiadłości czarodziejów, a to, co zdobyli, rozdawali ludziom. Takim sposobem zyskali poparcie Nowowierców. W 1136 pierwsi łowcy czarownic stworzyli pełnoprawny oddział paladynów. Jednostka została wsparta przez królestwa Avii i Tiglavve, które ją finansowały. W latach 1136-1137 doszło do masowego polowania na zamachowców, w którego trakcie zginęli także niewinni. Wreszcie latem Czarny Sierp dokonał zamachu na rodzinę króla Tiglavve, obciążając za to odpowiedzialnością Feylag — związek czarodziei, działający na tamtejszej arenie politycznej. Wydarzenie przelało czarę nienawiści.

Wybuch Wielkiego Pogromu

Początek konfliktu jest datowany na dokładnie 15 czerwca 1138. Wtedy miała miejsce pierwsza łapanka czarodziei w Tiglavve, zakończona publicznymi egzekucjami. Wydarzenie to pochłonęło życia wielu żołnierzy Tiglavve i jako jedno z najbardziej nieudolnych posunięć ówczesnego króla jest zapamiętane jako Krwawy Czerwiec.

W tym samym czasie cesarz Avii borykał się z czarodziejami, którzy stanowili dla niego polityczne zagrożenie. Dzień po rozpoczęciu się łapanek w Tiglavve, cesarz wystawił huczną ucztę, na którą zaprosił większość czarodziei z całej Avii. Uczta była oczywiście pułapką. Wszystkie dania zostały zatrute parytem, związkiem blokującym działanie magii. Po kilku godzinach pewien, że czarodzieje są już nieszkodliwi, nakazał ich pojmać. Następnego dnia, prawie stu czarodziei spłonęło na dziedzińcu zamku w Imbros, a cesarz zadeklarował początek Wielkiego Pogromu. Tylko sześciu czarodziejom udało się uciec przed egzekucją, a byli to Revenna Czarna, [dalszy zapis nieczytelny] i Areveandai Crainaegh. Młody, ambitny czarodziej, Sivelius Fayarin z Van Toru powołał armię najemników do walki z Nowowiercami. Ludzie zaczęli spoglądać w stronę czarodziejskich akademii z nienawiścią i strachem. Na początku roku 1138 wybuchnął pełnoprawny konflikt zbrojny — właściwy początek Wielkiego Pogromu.

Przebieg konfliktu

Pogrom objął tereny Avii, Tigalvve, Akavellu oraz Veteris. Rozpoczęły się masowe morderstwa na praktykujących magię, a stosy płonęły w całym Aduanie. Do armii Fayarina przyłączyli się inni czarodzieje, jego wojska urosły w siłę. Przywódca armii znalazł wsparcie finansowe u Hanzy. Choć było to najpierw uważane za plotkę, czarodzieje z Kolsviku faktycznie dołożyli się do działań Fayarina. W latach 1138-1142 nastąpiło nasilenie konfliktu. Zniszczone i splądrowane zostały szkoły czarodziei, doszło do wielu znaczących bitew. Koniec końców, wojska czarodzieja zostały pokonane w Bitwie nad Aetherną, co znakuje poniekąd koniec wojny.

Skutki

Wielki Pogrom zapoczątkował koniec złotych czasów dla czarodziei. Wielu z nich nie uniknęło stosu, a w królestwach, które podpisały Czarny Akt (deklarację walki z wszelkimi formami magii), zniszczono wszelkie placówki będące w ich posiadaniu oraz wszystko, co było związane z magią — cenne zbiory, zapisy oraz dzieła sztuki.

Warto tutaj wspomnieć, że część doświadczonych czarodziei opanowała tajniki przedłużania swojego życia. Żyjący dziś czarodzieje często pamiętają Pogrom, a także lata przed wybuchem konfliktu. Czarodzieje nie ujawniają się nawet w królestwach, które Czarnego Aktu nie podpisały. Dawni mistrzowie wmieszali się w tłum, młodzi zginęli walcząc, nieświadomi obdarzeni żyją dalej. Ujawnienie się magicznych zdolności jest w tych obecnie wyrokiem.

Uwagi

Dziś polowaniami na czarodziei zajmują się ludzie zwani paladynami, często są to także łowcy nagród i najemnicy. W Avii i Tiglavve istnieją dwa oddziały wojsk, wyspecjalizowane w tropieniu czarodziei.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zima 1159 roku
Loravia

Gdy w zimie zawieje od wschodu, w lecie ciepło pójdzie od zachodu.

Lodowate wiatry przedzierające się przez doliny niosą dawno wyczekiwany w Loravii chłód. Przez suche lato, magazyny i spichlerze nie są przesadnie wypełnione, a wilgotna jesień na dodatek sprzyjała gniciu zbóż. Uczeni na dworze zapowiadają obfitą w śnieg i wichury zimę.

Kolejny statek kupiecki zastał swój koniec na loravskich skałach w pobliżu Bramy Wschodniej. Nieudolnie kierowany przez nawigatora z Akavellu, doszczętnie się roztrzaskał. Płynący nim kupcy ocalili swoje życia, ale ich cenny dobytek poszedł na dno, a co wyniosły fale na brzeg, zostało szybko rozkradzione.

Coraz więcej mówi się o nadchodzącym powstaniu Pogórzan i ich agresywnym zachowaniu w stosunku do Loravian. W jednej z zachodnich kopalń doszło do buntu, który poskutkował śmiercią jej zarządcy oraz strażników, pilnujących więźniów.
Po kraju rozniosły się wieści o planowanym małżeństwie Marii Faarskaj oraz Veyrana Ardstada, jednego z synów głowy rodu. Już za kilka tygodni, na Taal ma odbyć się huczna uczta i świętowanie, mimo tego, że Loravianie już dawno pożegnali Yetunę.

Mimo braku decyzji króla w tej sprawie, rozpoczęła się odbudowa tirańskiego klasztoru kapłanek Yetuny. Dobrzy ludzie z całego regionu wspomogli jednego w tym rajcę Tiry, który zobowiązał się do naprawy zniszczonego przez ogień dachu.
Loravia wciąż huczy wieściami o czarodziejce, którą widziano w Tirze. Imię kobiety pozostaje nieznane, mimo, że namiestnik Verden stanowczo twierdzi, że czarownica jest zapewne niewyszkolona i niegroźna, coraz głośniej mówi się, że czarodziejka jest jedną z przedstawicielek czarodziei z okresu przed wielkim pogromem. Król Parvan zapewnił Loravian, że straż miejska zapewni porządek w obrębie murów, a także, że za każdą cenną i wartościową informację o miejscu pobytu czarodzieja czeka nagroda.

Do Loravii zaczęli przybywać paladyni z całego Aduanu, zaciekawieni rzekomym pojawieniem się w tym kraju czarodziei. Na dzień dzisiejszy znaleziono tylko dwóch nowicjuszy, którzy dzięki staraniom namiestnika Aed Varen trafili do miejskich lochów, a nie na stryczek.

kontakt

aedvaren@gmail.com
mężczyźni
kobiety
chętny/a na wątek
niezaintersowany/a
czat nie służy do wymiany linkami
Zamknij
Zamknij

STATUSY

Wolnych miejsc na czarodziei: 1
Wolnych miejsc na paladynów: 3

Przydatne odnośniki

Spis wszystkich profesji
Przykład poprawnego formatowania tesktu
Jak tytułować posty, limity słów w publikacjach
Poradnik dla zielonych w temacie PBP

Dystans pokonywany konno: 70-120 mil/dzień
Prędkość lekkiego, zwrotnego Loravskiego statku: 8 węzłów/h ≈ 14 km/h ≈ 28 mil/godzinę
Prędkość średniej wielkości statku: 5 węzłów/h = 9 km/h = 18 mil/godzinę
Prędkość dużego, ciężkiego statku: 3 węzłów/h = 5 km/h = 10 mil/godzinę
Prędkość pod wiatr spada o ok. 75%; na otwartym morzu wzrasta, przy lądzie jest mniejsza.
Wątki grupowe
Bestia z Aduanu
Infrea & Reyline
Bohaterowie: Revenna Czarna oraz Reyla Reseigh.
Cena wolności
Cecylia & Chiny
Bohaterowie: Selja Grattfjell oraz Marrku Jernbat.
Lacrimosa dies illa...
Infrea & Szelka
Wątki indywidualne
Zakończone
Polowanie na Czarownicę
Infrea & Cellestial
Na końcu wszystko wróciło do początku, nim splątane więzi losów rozcięła śmierć. Ona, zbierająca zioła w polu. On, zamknięty w onyksowej figurce. Świat na drodze do zagłady. I jeździec na koniu, gdzieś daleko.

Bohaterowie: Anna z Langevin oraz Fergus Fin
Wieści z północy
Infrea & Maruda & Cellestial
Głuche cierpiących jęki, śmiech ludzki nieszczery,
Są hymnem tego świata ; a ten hymn posępny,
Zbłąkanemi głosami wiecznie wniebowstępny [..]
Szczęśliwy kto się w ciemnych marzeń zamknął ciszę,
Kto ma sny i o chwilach prześnionych pamięta...


Bohaterowie: Anna z Langevin, Fergus Fin oraz Syliette


Zamknij

Współpraca

Aktualizacje

Ej, ty! Jeśli się zastanawiasz albo właśnie stwierdziłeś, że ten blog zdechł, to w sumie się mylisz. Odwiedź nas na Discordzie, szepnił słówko na czacie, a autorzy powstaną z martwych. Dawno nie widzieliśmy nowej twarzy i czekamy na kolejnych autorów. Do zobaczenia!
© 2023 AED VAREN | Grafiki oznaczone jako autorskie oraz zawarta treść należy do AED VAREN | Polityka prywatności